„Sírjak vagy röhögjek?- mondta egy hetedikes lány, amikor megkérdeztem, milyen emléke van a matek óráról.

Pontosan ez az ellentmondás jellemzi a tantárgy körüli atmoszférát.

Zolival arról beszélgetünk, hogyan lehet megtámogatni a gyerekeket abban, hogy inkább a boldog mosoly kísérje a tanulási folyamataikat.

A podcast-ben elhangzott utalásokat az alábbi linkeken keresztül lehet megnézni:

https://youtu.be/6uPjvtckm8M?feature=shared

https://youtu.be/P8TArt0iA7M?feature=shared

Örömmel vesszük hozzászólásaikat!

A beszélgetés itt meghallgatható.

Rövid kivonat a beszélgetésből:

  1. rész

– a fiúknak talán jobban „fekszik” a matek (férfi agy, női agy)
– játékokon keresztül könnyebben tanul a 6 – 10 éves
– „bőrön át” tanulás
– szorzótábla tanulása versként
– gyors fejszámolásra a mindennapokban szükség van

– a tudást nem helyettesíti a számológép…olyan, mintha valaki nem tudna olvasni
– játékosan és versenyszerűen tanuljanak
– közös családi program lehet: saját szorzótábla,        memóriakártya készítése

– otthoni trenírozás: csoki- , zöldség -, gumicukor jutalom

2. szünet

3. rész
– iskolában sütés előtt: mértékváltás (pl. 20 dkg variációi) negyedelés, felezés, töltögetés tejfölös pohárba, fél literes üdítős flakonnal, recept lediktálása, 
– otthon, anyuval a konyhában tölteni, mérni
– mechanikus óra ismerete fontos! (negyed, fél, háromnegyed fogalma)
– szöveges házi feladat: amikor az egész család nem érti
-nem mindig egyértelmű a feladat megfogalmazása, 3 -4 mondat akár 5 feladatot is tartalmazhat: számozzuk meg a feladatokat
– több megoldás is lehet, el kell fogadni mindet, ha jó
– stressz a dolgozatírás:  a rutin sok gyakorlással megszerezhető. Ezért fontos a házi feladat!!!

Reményi Ilona

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Még szintén kedvelheted