„Sírjak vagy röhögjek?- mondta egy hetedikes lány, amikor megkérdeztem, milyen emléke van a matek óráról.
Pontosan ez az ellentmondás jellemzi a tantárgy körüli atmoszférát.
Zolival arról beszélgetünk, hogyan lehet megtámogatni a gyerekeket abban, hogy inkább a boldog mosoly kísérje a tanulási folyamataikat.
A podcast-ben elhangzott utalásokat az alábbi linkeken keresztül lehet megnézni:
https://youtu.be/6uPjvtckm8M?feature=shared
https://youtu.be/P8TArt0iA7M?feature=shared
Örömmel vesszük hozzászólásaikat!
A beszélgetés itt meghallgatható.
Rövid kivonat a beszélgetésből:
- rész
– a fiúknak talán jobban „fekszik” a matek (férfi agy, női agy)
– játékokon keresztül könnyebben tanul a 6 – 10 éves
– „bőrön át” tanulás
– szorzótábla tanulása versként
– gyors fejszámolásra a mindennapokban szükség van
– a tudást nem helyettesíti a számológép…olyan, mintha valaki nem tudna olvasni
– játékosan és versenyszerűen tanuljanak
– közös családi program lehet: saját szorzótábla, memóriakártya készítése
– otthoni trenírozás: csoki- , zöldség -, gumicukor jutalom
2. szünet
3. rész
– iskolában sütés előtt: mértékváltás (pl. 20 dkg variációi) negyedelés, felezés, töltögetés tejfölös pohárba, fél literes üdítős flakonnal, recept lediktálása,
– otthon, anyuval a konyhában tölteni, mérni
– mechanikus óra ismerete fontos! (negyed, fél, háromnegyed fogalma)
– szöveges házi feladat: amikor az egész család nem érti
-nem mindig egyértelmű a feladat megfogalmazása, 3 -4 mondat akár 5 feladatot is tartalmazhat: számozzuk meg a feladatokat
– több megoldás is lehet, el kell fogadni mindet, ha jó
– stressz a dolgozatírás: a rutin sok gyakorlással megszerezhető. Ezért fontos a házi feladat!!!
Reményi Ilona